Gebelikte Uyku ve Dinlenme

  Gebelikte meydana gelen hormonal ve fiziksel değişiklikler bir çok gebe kadında yorgunluğa neden olur. İlk üç ayda gebeliğe bedensel ve ruhsal uyum çabaları içindeki kadında aşırı bir uyuma isteği olur. Son üç ayda ise yorgunluk, bebeğin karın içinde büyümesiyle birlikte ağırlık merkezinin değişmesi sonucu yeniden aşırı bir şekilde hissedilir. Günlük uyku ve dinlenmenin yeterince sağlanması bu anlamda önemlidir. 
 Gebe kadınlar günlük ortalama 7-8 saat uyuyacak şekilde program yapmalıdırlar. Gebenin gün içinde belirli aralıklarla dinlenmesi çok önemlidir. Örneğin bir-iki saatlik çalışmadan sonra bebeğin kan dolaşımını rahatlatmak ya da bacaklarda meydana gelen şişliğin çözülmesini veya azalmasını sağlamak maksadıyla 15-20 dakika yan pozisyonda uzanmak, ayakları yukarıda olacak şekilde yarı oturur pozisyonda dinlenmek gebenin gününü daha rahat bir şekilde geçirmesine yardımcı olacaktır.
 Özellikle küçük çocuğu olan ya da tam gün ve yorucu işlerde çalışan gebelerin dinlenmeleri gebeliğin meydana getirdiği diğer streslerle başa çıkmaları için gereklidir. 

İyi Bir Uyku İçin Öneriler: 
• Yatmadan hemen önce kesinlikle yemek yemeyin, 
• Hep aynı saatte uyumaya ve uyanmaya çalışın, 
• Uyuyamıyorsanız başka bir aktivite ile ilgilenin, 
• Yattığınız odanın sıcaklığının 18 derece civarında olmasına, aşırı sıcak, soğuk ya da nemli olmamasına dikkat edin, 
• Yatak odanızı sık sık havalandırın ve sadece uyuma maksadıyla kullanın, 
• Gece sık idrara çıkmak uykunuzu böleceğinden uykuya geçmekte zorlanabilirsiniz. Almanız gereken sıvıyı gün içine yayıp akşamları fazla sıvı gıdalar almaktan kaçınınız, 
• Uykunuzu engelleyecek endişe ve stres yaratacak meseleleriniz varsa gündüz saatlerinde çözmeye çalışın, 
• Uykusuzluk sorununuz için ilaç, alkol, kolalı, kafeinli içecekleri almayın,çay, kahve içmeyin, Yatmadan önce ılık bir duş alabilirsiniz.

Facebook Yorumları

En Çok Okunanlar