Gebelikte Hijyen (Temizlik ve Bakım)

Gebelik normal fizyolojik bir durum olarak kabul edilmesine rağmen kadında bir çok değişikliklere neden olmaktadır. Bu dönemde diğer zamanlarda olduğu gibi bazı sağlık kurallarına uyulması gebelik ve loğusalığın daha sağlıklı geçirilmesine yardımcı olacaktır. 

Banyo: 
Vücut temizliği hayatın her döneminde önemli olmasına rağmen hamilelikte bunun önemi daha da artmaktadır. Özellikle yaz aylarında banyonun sık olarak yapılması terleme ve kötü kokunun yarattığı rahatsızlıkları giderir. Gebelikte ayakta duş şeklinde banyo yapılması önerilmekle birlikte hekimin tarafından bir kısıtlama yoksa küvette de banyo yapılabilir. 

Gebe Banyosu İçin Öneriler: 
• Banyoya giriş ve çıkışınızda düşmelere karşı önlem alın (kaymayan terlikler, banyo paspasları vb.)
 • Aşırı sıcak suyla banyo yapmayın. Bu durum bebeğinizin vücut ısısını artırarak, özellikle ilk aylarda bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilir. 
• Banyo sırasında herhangi bir rahatsızlık hissederseniz hemen banyodan çıkın, Aniden gelişebilecek bir rahatsızlık olabileceği düşünülerek, çok mecbur kalmadıkça evde yalnızken banyo yapmayınız. 

Ağız Diş Sağlığı: 
Ağız-diş sağlığı hayatın her döneminde önemlidir. Gebelikte kalsiyum ihtiyacının artması nedeniyle yeterli kalsiyum içeren besinler alınamadığında, ihtiyaç diş ve kemiklerden karşılanır. Bu durum gebede diş kayıplarına neden olabilir. Ayrıca hormonal değişiklikler diş etlerinde hassasiyet ve ödeme yol açarak, diş eti enfeksiyonlarına neden olabilir. 

Ağız ve diş sağlığı için öneriler: 
• Gebelik öncesinde diş hekimiyle görüşerek gerekli tedavinizi yaptırın,
• Kalsiyumdan zengin yiyecekler tüketmeye çalışın (süt, yoğurt), 
• Yemeklerden en geç 20 dakika sonra dişlerinizi fırçalayın, 
• Diş aralarının temizliği için diş ipi kullanın, 
• Rafine edilmiş şekerler yerine doğal şekerli tatlıları tüketin. 

Giyim: 
Gebenin giysileri, mevsime uygun, temizliği kolay, gebenin ve bebeğin kan dolaşımını engellemeyecek kadar geniş olmalıdır. Gebenin üşümesine ya da terlemesine neden olmamalıdır. Ayakkabılar düz ya da hafif topuklu ancak rahat olmalıdır. Yüksek topuklu ayakkabılar bel ağrılarının yanısıra düşmelere de neden olabilir. İç çamaşırları sıkmayan ve rahminize baskı yapmayan şekilde olmalıdır. Ter emilimini sağlayan penye ve pamuklu kumaşlar seçilmeli ve her gün değiştirilmedir.

Facebook Yorumları

En Çok Okunanlar