Gebelikte Egzersiz

Gebelikte uygun ve planlı yapılan egzersizler doğumun kolay ve rahat yapılmasında etkili olduğu bilinmektedir. Gebe, sezaryenle doğum yapsa bile bu egzersizler onun hamilelik süresince kendini iyi hissetmesine, doğum sonu dönemde daha hızlı iyileşmesine ve toparlanmasına yardımcı olacaktır. 

Gebelikte Güvenli Egzersiz Programı İçin Öneriler: 
• Haftada en az üç kere düzenli egzersiz programı uygulayın, 
• Egzersizlere mutlaka ısınarak başlayın ve temponuzu düşürerek bitirin, 
• Eğilme ve gerilme hareketlerinden uzak durun, 
• Yaralanmanıza ve düşmenize neden olmayacak tahta veya halı-kilim kaplı kaymayan yumuşak bir zeminde yapın, 
• Egzersiz sırasında ani hareketler ve pozisyon değişikliklerinden uzak durun, 
• Aerobik yaparken mutlaka zaman tutun. Gebelik öncesinde spor yapmamışsanız 15-20 dakika, yapmışsanız 30 dakikadan fazla hareket yapmayın, 
• Eğer aşırı yorgunluk ya da herhangi bir rahatsızlık hissederseniz hareketleri hemen durdurun, 
• Karın kaslarınızda gerginliğe yol açan hareketleri kesinlikle yapmayın, 
• Göbeğinize baskı yapan yüz üstü poziyondan, ya da kan dolaşımınızı bozarak tansiyon değişikliği yapan 4 ncü aydan sonraki sırt üstü hareketlerden kaçının, 
• Egzersiz sırasında ve sonunda nabzınızı mutlaka sayın. Dakikada 140 atımı geçmemesine dikkat edin, 
• Çok sıcak, soğuk, ya da nemli havalarda egzersiz yapmayın. Vücut ısınızın fazla artmasını önlemek için ılık içecekler için, 
• Riskli (bisiklete binmek, kaymak) ve yarışmalı sporlardan ve kendinizle yarışmaktan kaçının,  Alışılmışın dışında bir değişiklik hissederseniz hareketlerinizi sonlandırın. Eğer rahatsızlığınız devam ederse derhal doktorunuza başvurun. 

Gebelikte Egzersiz Yapmayı Engelleyen Durumlar: 
Egzersize başlamadan önce mutlaka sağlık kontrolünden geçilmelidir. Sağlık öyküsünde erken doğum yapma, kalp-damar hastalığı, şeker hastalığı yüksek tansiyon, çoğul gebelik, vajinal kanama, beslenme yetersizliği, zayıflık, kansızlık böbrek hastalığı, guatr gibi iç salgı bezi hastalığı, sinirsel ya da ruhsal hastalığı olanlar için egzersiz yapmak sakıncalı ve tehlikeli olabilir. 

Günlük Yaşamda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Hareketler ve Diğer Önlemler: 
• Otururken veya yatarken dizleriniz bükülü pozisyonda kalmamalısınız, 
• Dinlenirken ayaklarınızı bir destekle kalça düzeyinden yukarıda tutmalısınız, 
• İş yaparken vücudunuzu desteklemelisiniz, 
• Öne eğilmeniz gerekiyorsa dizleriniz üzerine çömelerek iş yapmalısınız, ancak bu pozisyonda uzun süre kalmamalısınız.

Facebook Yorumları

En Çok Okunanlar